S kánětem a poštolkou za předškoláky
3. 11. 2016
Přes šest tisíc lidí navštívilo o prodlouženém víkendu největší rybářskou událost na Šumavě, „Perla Šumavy“ vydala přes 300 metráků ryb.
Od začátku to byl rybářský výlov, jak má být. V pátek ráno při prvním zátahu se nad nejvýše položeným chovným rybníkem v ČR, šumavskou Olšinou, valila mlha, která se o dvě hodiny později změnila v krásné slunečné počasí.
Sváteční výlov Olšiny nebyl jen hospodářskou událostí. Bohatý doprovodný program, který zde Vojenské lesy a statky zorganizovaly, přilákal do unikátní přírodní lokality, která se letos v rámci optimalizace vojenského újezdu Boletice otevřela veřejnosti, davy lidí. Za dva dny se jich tu vystřídalo přes šest tisíc.
Na všechny zde čekal prodej čerstvých ryb na hrázi – především kaprů a amurů. Za dva dny si jich odtud návštěvníci odnesli přes 30 metráků.
„Lidé se dnes zajímají o kvalitu a těší nás, že doceňují v rámci tohoto trendu ryby z Olšiny, která nabízí díky své poloze a okolním podmínkám mimořádně kvalitní a přírodně čistou produkci,“ dodal ředitel divize VLS Horní Planá Petr Král. Připomněl tak, že v okolí Olšiny byl po desetiletí vyloučen jakýkoliv civilizační rozvoj, na spádových zemědělských plochách se hospodaří výlučně v systému ekologického zemědělství a na samotném rybníku je vyloučeno používání intenzivních chovných metod a ryby tak jsou krmeny čistě přírodními produkty. Proto jsou mimořádně chutné a zdravé.
Během výlovu návštěvníky lákaly také rybí speciality a další pochutiny, mimořádný zájem byl o expozici v historické budově Rybářské bašty VLS na hrázi rybníku, která vedle stálé nabídky návštěvníkům nabídla také instalaci s historickým rybářským vybavením ze sbírek zemědělského muzea v Hluboké nad Vltavou.
Speciální program byl určen především pro malé, výklad o rybářství a ukázky živých ryb přímo z výlovu ve speciálním bazénku zde pro ně připravila střední rybářská Jakuba Krčína z Třeboně. Druhým dětským epicentrem u hráze se pak stal stan lesních pedagogů VLS. Za dva dny jejich program absolvovalo 2500 děti s rodiči či prarodiči.
Partnerem akce byla agentura CzechTourism.